Lissabon 23-07 t/m 24-07 - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu Lissabon 23-07 t/m 24-07 - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu

Lissabon 23-07 t/m 24-07

Door: Wilfried

Blijf op de hoogte en volg Wilfried

24 Juli 2014 | Portugal, Lissabon

Monfrague - Ericeira 23-07

Er stond een flinke reis van 5 uur voor de boeg: Van Monfrague naar de westkust van Portugal, om precies te zijn Ericeira, dit ligt op een half uur van Lissabon. Ik weet niet of het de bedoeling was maar onderdeel van deze route was Parque Natural do Tejo Internacional: andermaal een rally-route door een prachtig nationaal park.
Enige tussenstop op deze route was Fatima, een plaats in Portugal waar je het gevoel had Jurassic Park binnen gereden te zijn. Dit door bergen omringde verlaten stadje vol palmbomen leek rechtstreeks uit de film afkomstig te zijn en de reden van ons bezoek had ook met de hoofdrolspelers uit de film te maken: In dit gebied is een 200 meter lang spoor van dinosaurusvoetstappen gevonden en tentoongesteld aan het publiek. De dinosaurussen hebben ooit in de modder hun voetstappen achtergelaten, deze modder is gehard en miljoenen jaren bewaard gebleven. Het was erg indrukwekkend deze sporen te zien en te beseffen wat er ooit op aarde heeft rondgelopen.
Na dit bezoek zijn we doorgereden naar de Portugese kust voor de camping. Na de lange reis hadden we enorm veel honger gekregen, dit leidde helaas tot een behoorlijk foute keus voor restaurant. De lege tafels waren de eerste gemiste clue, maar toen we ons eten uit de magnetron zagen komen wisten we dat dit slecht nieuws was. We hebben de kok moeten geloven dat het vis was wat we aan het eten waren. En ja hoor, na het eten bleken de goede restaurants net een straatje verder te zitten... snel terug naar de tent!

Lissabon 24-07

Tijd voor een bezoek aan de hoofdstad van Portugal: Lissabon! De oorspronkelijk korte rit van 30 minuten hebben we behoorlijk verlengd door bewust de Vasco da Gama brug op te rijden, dit is met 17 km de langste brug van Europa, en zo wordt de rit al snel 60 minuten, of je nu in een Mercedes zit of niet.
Bij aankomst in Lissabon de auto geparkeerd en met de metro op de gok bij station Restauradores uitgestapt. Is het geluk, of zit er meer achter? Wat het ook was, we stapten vlak voor het Hard Rock Cafe uit en hier zijn we meteen naar binnen gesprint. Ja, zelfs voor een koffie kun je het beste naar Hard Rock Cafe gaan. Meteen bleek mijn kledingkeuze de juiste: ik had besloten het Benfica-shirt aan te trekken en ik zou hier overal in de stad de hele dag punten mee blijven scoren. Na wat goede tips van de barman zijn we naar het opstappunt voor Tram 28 gelopen. Dit is meer een toeristische attractie dan een tramrit, dat bleek wel uit de wachtrij, pas na een uur(!) wachten konden we de tram in. De tram doet denken aan de tram in San Francisco: Het is een halve rollercoaster midden door de stad in, door het drukke verkeer, smalle straatjes en langs vele highlights in de stad.
Na een enerverende rit van 45 minuten snel weer terug naar huis, Hard Rock Cafe dus, voor de befaamde Hard Rock Nachos en een stevige cocktail. Na deze 'lunch' besloten we de wijk Bairro Alto nog eens beter te bekijken na de vogelvlucht met de tram s'ochtends. Deze wijk bestaat uit vele winkelstraatjes. Uiteindelijk belanden we in een straatje vol met terrasjes waar we besloten nog wat tapa's te eten. Dit restaurant genaamd El Gordo stond prominent in de Lonely Planet genoemd en bleek inderdaad een uitstekende keuze. Na deze lange dag was de koek echter wel op en zijn we snel terug naar Ericeira gereden.

• 26 Juli 2014 - 08:47

Daaf:

Toch leuk, grote tegenstander van de blog in het begin, en nu een trouwe schrijver! :D
    Ik heb echt een verkeerd beeld van Portugal! Nationale parken met Dino's?
    Jullie doen ook camperen? Netjes de Mercedes voor de tent gezet om kosten te besparen? haha!

Hard Rock Cafe, goed eten in elk land voor de verdwaalde hongerige globetrotter!

Have fun!