Cintsa: 24-07 t/m 25-07 - Reisverslag uit Cintsa, Zuid-Afrika van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu Cintsa: 24-07 t/m 25-07 - Reisverslag uit Cintsa, Zuid-Afrika van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu

Cintsa: 24-07 t/m 25-07

Door: Wilfried Bijl

Blijf op de hoogte en volg Wilfried

25 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Cintsa

24-07 Tsjitsjikamma - Cintsa
Om 08.00 vertrokken we uit het moeras wat de camping van Tsjitsjikamma na alle regen was geworden. Dit zou een reisdag worden waarin meer dan 400 kilometer overbrugd moest worden. De routine van de tent opruimen, ontbijten, shoppen, lunchen, diner en in de truck zitten begon al aardig vloeiend te verlopen. Na 200 kilometer begon het landschap geleidelijk te veranderen van regenwoud naar open vlaktes en vrij spannende bochten en hellingen op de weg. Ruim voor het donker kwamen we aan in Cintsa op een aan rivier gelegen camping die meer weg had van een kinderboerderij met al zijn konijnen, pauwen en honden. Ze zijn niet op het kampvuur beland maar we hebben wel een heerlijke boboti op!

25 juli Cintsa
Na lekker lang uitslapen stonden er om 08.00 verse wentelteefjes (turn-around-bitches) voor ons klaar. Dit was een prima voorbereiding op de eerste activiteit, driemaal is scheepsrecht: het lukte eindelijk om te gaan kajakken. Op de heenweg lekker van de omgeving genoten, net voor de zee en zijn golven aan wal gegaan voor een korte wandeling op het strand. Op de terugweg kwamen we in ons ritme en gingen we als een speer. Dit was nodig ook want we roeiden met tegenwind stroomopwaarts en dat voel je wel. Eenmaal bij de camping stond er een bakje koffie klaar bij de bar met sport (F1, Tour) op tv: prima thuiskomen!

Na de lunch volgde een wandeling door het omliggende gebied. Al snel zagen we een van de dieren met kop en schouders boven alles en iedereen uitsteken; waar bij de vorige camping de dolfijnen de huisdieren waren, waren dat hier giraffen. Na wat klim- en klauterwerk hadden we een mooie uitkijk over het gebied. Bij terugkomst werden we opgewacht door ons huisdier, die enkele van ons kopjes begon te geven.

Het was al begonnen met regenen, waardoor we snel onderdak zochten in de lounge. Hier hebben we met het bord op schoot live de rugbywedstrijd Zuid-Afrika - Nieuw Zeeland gevolgd, ondanks de door de regen af toe onderbroken tv-verbinding. We hebben de hele avond gescholen in de sfeervolle lounge omdat het buiten zo hard regende dat er spontaan kleine riviertjes ontstonden, vlakbij de tenten!