Royal Natal NP: 28-07 t/m 29-07 - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu Royal Natal NP: 28-07 t/m 29-07 - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu

Royal Natal NP: 28-07 t/m 29-07

Door: Wilfried Bijl

Blijf op de hoogte en volg Wilfried

29 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

28-07: Malealea - Royal Natal NP
Tijd om weer afscheid te nemen van de rondavel, terug de truck in voor de volgende bestemming, liggend aan de andere kant van hetzelfde gebergte over de grens in Zuid-Afrika. Door de bergen rijden is lastig dus we reden er omheen en dit was een erg lange rit. Pas om 15.00 kwamen we aan in Bergville voor lunch en shopping en het 1e bakje koffie. Wel was al duidelijk dat we in een prachtig gebied waren aangekomen met het ene mooie uitzicht na het andere. Eenmaal op de camping werden de tenten weer opgezet (die nog steeds onder de modder zaten).

29-07: Royal Natal NP
Na ontbijt om 8.00 was het de hoogste tijd om het veelbelovende uitzicht eens beter te gaan bekijken. We begonnen met de hele groep aan een korte hike om muurschilderingen te bekijken. Na de korte hike bleven we over met een groep van 5 liefhebbers voor de lange hike. Hiervoor moesten we ons inschrijven in het register en informatie toevoegen zoals de kleur van onze kleding (zodat de helikopter je kan vinden als je niet terugkeert(prettig idee!)). De volgende voorbereidende stap was het verzamelen van munitie in de vorm van steentjes voor agressieve bavianen (dit beloofde wat!).

Na ongeveer een half uur hiken hoorden we een hoop gekrijs en liepen we plotsklaps (zoals beloofd) tussen de bavianen. Na een paar uur lopen en af en toe pauzeren kwamen we steeds dichter bij ons doel: het prachtige Amphitheater, een van de mooiste plekken van de Drakensbergen, terug te vinden op vele ansichtkaarten. We zijn tot aan de voet gelopen tot we in een tunnel terecht kwamen waar we niet verder konden(ondanks onze pogingen een brug te bouwen met stenen). Na een korte klim en hulp van de zon hadden we bij de voet van het theater een prachtig uitzicht op het theater dat eigenlijk niet goed op een foto is vast te leggen. Over de heenweg hadden we vanaf startpunt inclusief lunch 3,5 uur gedaan en rekening houdend met het daglicht liepen we achter op schema. De terugweg naar hetzelfde punt hebben we daarom afgelegd in 1 uur en 20 minuten, ongetwijfeld een record.

Vanaf dit punt begon de weg terug naar de camping en na in totaal 6 uur hiken kwamen we terug bij het kamp. We konden terugkijken op een mooie en geslaagde tocht, ondanks de blaren en de spierpijn, en het was tijd om na te genieten met een biertje, diner en de verhalen van de rest van de groep.