New York 22-24 juli - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu New York 22-24 juli - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu

New York 22-24 juli

Door: Wilfried

Blijf op de hoogte en volg Wilfried

25 Juli 2013 | Verenigde Staten, Manhattan

22 juni, 6:30 AM: eindelijk tijd om naar de USA te gaan! Al in de Rotterdamse tram 5 minuten van huis viel mijn koffer op want ik kreeg van de conducteur de opmerking 'Je zou maar op vakantie gaan!' Maar goed, op vakantie gingen we! Eigenlijk is er aan heel de reis vanaf Rotterdam naar JFK New York weinig opmerkelijks, behalve dan dat het resultaat van de reis een nieuwe prins in Engeland was, zoals werd gemeld toen we net geland waren. Toen kwamen we er achter dat men in de USA met dollars betaald en dat we deze pas mogen pinnen van ING als je dat hebt aangegeven op mijning.nl. Een andere Nederlander had hetzelfde probleem, deels konden we hem helpen maar we zijn bang dat hij er nog steeds rondzwerft. Een lange en vooral warme metroreis later kwamen we eindelijk aan in het prima hotel. 23 juli: tijd om New York van alle kanten te gaan bekijken, als eerste vanuit een helikopter! Vanuit de helikopter hadden we een fantastisch uitzicht op Downtown Manhattan en zo zie je echt wat een grootse stad het is, het aantal wolkenkrabbers is niet te tellen, de ene nog hoger dan de andere. Moeilijk in woorden uit te leggen, neem maar van me aan dat het een fantastisch uitzicht was. Na dit spannende kwartier zijn we een kijkje wezen nemen bij het Vrijheidsbeeld. Vervolgens zijn we een stuk gaan lopen via WTC, Greenwich Village (helaas geen Central Perk kunnen vinden dus ook geen praatje kunnen maken met Chandler en z'n vrienden), Times Square(goede plek om Starbucks te drinken en om je heen te kijken naar het gekrioel) en via Central Park terug naar het hotel. s'Avonds tijd voor iets typisch New Yorks: Een comedy show!! Gelukkig zaten we niet voorin en waren we niet vaak de lul, alleen de manier waarop ik mijn leeftijd uitsprak werd belachelijk gemaakt. 8 comedians en veel gelach later, vervolgens nog even terug naar Times Square en zo hebben we alles uit 1 dag New York gehaald. 24 juli: tijd om weer weg te gaan uit New York, een auto te huren en richting het noorden te trekken. De bestemming stond al op mijn T-shirt (dit had ik zelf niet door): Niagara Falls. Het huren van een auto bleek iets moeilijker dan verwacht. Het resultaat mag er echter zijn: een Dodge Journey!! Deze 'kleine' SUV zou in Rotterdam overal in de weg staan maar hier gaat het prima. Wat minder prima ging, was het wegrijden van JFK. We hadden wat ruzie met de Tomtom, waardoor we 'per ongeluk' Manhattan inreden, vervolgens weer rechtsomkeert reden om tot de conclusie te komen dat we toch echt door Manhattan moesten om New York uit te komen. En toen bleek dat Manhattan best een drukke wijk is. Als je op een zebrapad stil komt te staan, krioelen er zo'n 100 mensen langs je auto. Hoe klein het gaatje ook, elke bestuurder gooit zijn auto er nog in. Na het doorploeteren van Manhattan en doorstaan van de files in New Jersey was het tijd om voor het eerst deze dag te eten, in Jefferson diner. En zelfs zover van huis kom je Ajacieden tegen, getuige de tekst 'Godenzonen' boven aan de rekening. Nog een paar uur gereden en uiteindelijk in een hotel ingecheckt vlakbij Scranton, we komen dichter bij ons doel: Niagara Falls!

• 25 Juli 2013 - 18:56

Mam:

Ha Wil en Maureen,
    Geweldig om je verslag te lezen. Ik hoop dat je veel foto's van de helikoptervlucht hebt gemaakt. Op het moment dat jullie zo ongeveer in de helikopter zaten, keken wij een film waar ze juist zo'n helikoptervlucht boven Manhattan maakten. Toevallig hè.
    Veel plezier en groetjes, Mam.

• 27 Juli 2013 - 02:40

Wilfried Bijl:

Dag Ma,

Wat een toeval! We hebben inderdaad veel foto's en filmpjes van de helikoptervlucht genomen. Ik heb er zojuist nog een paar aan het verslag toegevoegd. Bedankt!

Gr Wilfried en Maureen