Niagara Falls 25-26 juli - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu Niagara Falls 25-26 juli - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu

Niagara Falls 25-26 juli

Door: Wilfried

Blijf op de hoogte en volg Wilfried

26 Juli 2013 | Canada, Niagara Falls

25 juli: Tijd voor hoofdstuk 2 van de vakantie: Niagara Falls. Al rond 7 uur zaten we aan de wafels met stroop, op z'n Amerikaans dus. Nog even langs de Starbucks en toen kon de roadtrip beginnen. Tijd voor de eindeloze highway, muziek aan en auto op cruisecontrol. De trip begon met een mooi stuk vanaf Scranton omhoog naar Syracuse, met een tussenstop waar volgens de borden de New York Jets een trainingskamp hadden, echter hebben we ze niet gevonden. Vanuit Syracuse volgde een iets saaier stuk, met een tussenstop en een goede Amerikaanse cheeseburger met bacon. Net voorbij Buffalo ligt Niagara, deels in USA en in Canada. Vanuit Canada zijn het zicht en de accommodaties echter tien keer beter, dus was al snel duidelijk dat we de grens over gingen. Volgens gelezen verhalen kon dit nog wel eens spannend worden, maar door extra hard Rush te draaien en netjes te antwoorden hebben we de douane overtuigd en mochten we verder over de Rainbow Bridge. Na het boeken van een kamer zijn we Niagara ingetrokken, en wat blijkt: Het staat hier vol met casino's, hotels, kermisattracties en wat allemaal nog meer. Je kunt het wel aan de Amerikanen overlaten om twee watervallen uit te buiten. Het lijkt meer een pretpark met toevallig een waterval erbij. Uiteraard raakten wij afgeleid door dit alles en kwamen we terecht in Hard Rock Cafe voor bier, cocktails en nacho's. We zijn pas rond 10 uur s'avonds voor het eerst naar de op dat moment verlichte Falls gelopen. Dit alles zag er indrukwekkend uit, maar het zicht s'nachts hadden we meer van verwacht. Wat we ook niet verwacht hadden, was de wasbeer waar we vervolgens oog in oog mee stonden. De volgende dag, 26 juli, bleek dat de Niagara Falls in het daglicht veel beter tot hun recht komen en dit maakte de vorige avond helemaal goed! Vanuit talloze uitkijkpunten heb je een prima uitzicht, maar het beste uitzicht heb je vanaf een rondvaartboot die zo dichtbij mogelijk langs de watervallen vaart. De 1e (kleinere) waterval is erg goed te zien en erg indrukwekkend om het water van zo hoog naar beneden te zien storten. De 2e waterval (Horseshoe Falls) is veel groter en des te dichter je bij het geweld komt, des te minder je ziet en des te natter je wordt. Nu geven ze je daar een regenjas mee, toch kreeg ik het op een of andere manier voor mekaar een doorweekt shirt aan de trip over te houden. Na deze fantastische boottrip besloten we nog even naar de Horseshoe Falls te lopen, je kunt enorm dichtbij het punt komen waar het water naar beneden stort en je ziet ook het geweld op de rivier die uitmond in de Falls. Nadeel is dat je net opgedroogde shirt weer nat is na deze wandeling. Maar goed, we hadden de Falls van alle kanten bekeken en het werd tijd om Canada weer te verlaten. Ik besloot het maar eens spannend te maken door te vertellen dat we geen tabak bij ons hadden, terwijl ik eigenlijk een sigaar had gekocht in Canada. Gelukkig trapte de beste agent er in en nu kan ik de sigaar met winst gaan verkopen in de USA. Voor de terugweg besloten we een andere route te nemen om meer te kunnen zien en natuurlijk de SUV nog even goed te benutten. De route liep langs vele Amerikaanse dorpjes en dwars door berggebieden in Pennsylvania. Morgen volgt een soort tussendag die hopelijk eindigt in een hotel in Miami!

• 27 Juli 2013 - 21:19

Tante Janie :

Dag Wilfried en Maureen,

We hebben dit gelezen wat spannend allemaal.
    Geniet er maar van.

Groetjes,

Oom Hans en Tante Janie.

• 30 Juli 2013 - 16:49

Wilfried Bijl:

Dag Oom Hans en Tante Janie,

Leuk dat jullie meelezen. We blijven de verhalen schrijven!

Groeten Wilfried en Maureen