Back to Holland 6 - 10 augustus - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu Back to Holland 6 - 10 augustus - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu

Back to Holland 6 - 10 augustus

Door: Wilfried

Blijf op de hoogte en volg Wilfried

10 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Vanaf zondag 4 augustus stond onze planning al in het teken van de terugreis naar Nederland. Via Tenessee, North Carolina, South Carolina, Georgia, Florida, New York, Londen en Amsterdam terug naar Rotterdam in 6 dagen. Donderdag 8 augustus stond onze vlucht geboekt van Miami naar New York geboekt. Dit betekende op dinsdag 6 augustus nog 2 dagen in Florida. Dinsdag werd gevuld met hét themepark van Orlando: Disney World! Disney World bestaat uit meerdere parken, die je in 1 dag nooit allemaal tegelijk kunt bezoeken. Disney zelf is al een stad op zich, mijlenwijd vol met parken en hotels. Wij hebben gekozen voor het park Magic Kingdom. Na het parkeren wordt je met een Disney-tram naar de Disney-metro gebracht, die je vervolgens naar het park brengt. Meteen kun je wennen aan het thema van de dag: lange rijen, wachten en hitte. Bij aankomst kom je, na uiteraard het Starbucks-ontbijt, via de Main Street aan bij het Disney-kasteel waar een show wordt opgevoerd door Mickey, Donald en al hun vrienden met als volgende thema: Dreams come true. Dat beloofde wat! Vervolgens het park ingelopen en de eerste attractie ingegaan. Wachttijd: een half uur. De tweede attractie: wachttijd een uur. Hierna besloten met Fastpasses te gaan werken: hiermee kun je zelf je dag inplannen en sta je minder in de rij. Dit werkte perfect en we hebben merendeel van de attracties kunnen doen met minimale wachttijden, met als hoogtepunt natuurlijk Space Mountain, een razendsnelle rollercoaster in het donker. Daarnaast talloze ritjes in boten, comedy shows, films etc etc. Rond 22.00 werd op het kasteel het verhaal van Disney verteld, vanaf de eerste strips tot de nieuwste films. Dit werd afgesloten met een half uur vuurwerk en een show met lichtgevende auto's, pas om 1 uur s'nachts kwamen we in het hotel aan. Al met al een fantastische dag met heel veel indrukken en gelukkig geen last van zon en rijen! Woensdag 7 augustus zou dus onze laatste dag in Florida zijn. Als je nog 1 dag in Florida hebt, kun je maar 1 ding doen: op het strand liggen! Zo werd het toch nog een luiervakantie, nouja voor 2 uurtjes dan. Toen we eenmaal op de handdoek lagen in Fort Pearce, waaide het zand constant in je gezicht, verdween de zon achter de wolken en vroegen wij ons af waarom Florida bekend staat om z'n stranden. Gelukkig was het goed zwemmen in het warme water en brak de zon daarna door en was het uiteindelijk helemaal goed. Vervolgens zijn we doorgereden naar het volgende strand, net boven Miami: Fort Lauderdale. Dit strand was vroeger een populaire verblijfplaats voor Amerikaanse studenten tijdens Spring Break (Woohooo!), maar je kunt aan de 7 km strand ook prima eten en drinken. We troffen een prima tent waar we spaghetti met verschillende visproducten op hebben, Corona en een cocktail erbij en 2 gitaristen die live Spaanse muziek lieten horen. Hierna doorgereden naar Miami voor ons hotel. Donderdag 8 augustus de auto ingeleverd bij Hertz en naar het airport gegaan met de metro. We dachten dat we ruim op tijd waren, echter heeft Miami een hoog Latijn-Amerikaans gehalte en dat is te merken in het tempo bij het inchecken en bij de security check. Maar goed, dit maal hebben we onze vlucht niet gemist en rond 7.00 PM kwamen we aan op JFK New York. Hier zouden we een dag later vertrekken richting Nederland dus het voelde alsof de vakantie voorbij was. We besloten onze koffers op JFK achter te laten, zodat we gewapend met slechts een rugzak richting hartje Manhattan vertrokken... voor nog 1 keer de Big Apple!!! En dat went nooit, nog steeds was het erg leuk om richting Times Square (hotel zat 5 blocks van Times Square vandaan) te lopen en de drukte te ervaren. Ook al speelde vermoeidheid inmiddels al een rol, we waren intussen al 3 weken onderweg en hebben alleen met de auto al minimaal 3.000 mijl gereden, 4 keer gevlogen, talloze activiteiten gedaan in 9 staten en 9 verschillende hotelkamers gezien. In TGI Friday's hebben we (uiteraard) een cheeseburger op, en in de Irish pub Sports bar een paar biertjes. Ook hebben we de M&M Store bezocht, een bizarre winkel gebaseerd op een snoepje, met levensgrote M&M's en M&M's in alle mogelijke kleuren. 9 augustus zijn we er (relatief) vroeg uitgegaan om te shoppen op 5th Avenue. Alleen al rondlopen tussen de Yanks op deze straat is leuk. De ene winkels is nog opvallender dan de andere, met name de Apple Store maakte indruk. Na vele winkels even bijkomen in Central Park, en toen voor de laatste keer terug naar Times Square. Daar het laatst overgebleven geld opgemaakt in de automaten van Toys’R’Us. Toen was helaas de vakantie definitief voorbij en was het tijd voor de terugvlucht. Terug naar de metro, op naar JFK voor de vlucht om 22.00 (een vervroegde vlucht dankzij de Nederlands sprekende Surinamer op JFK). Gelukkig hebben we een beetje kunnen slapen tijdens deze vlucht, het was tenslotte al een erg lange dag. Nog een overstap via Londen Heatthrow, en toen in een vlucht van 40 minuten naar Amsterdam toe. En toen stonden we weer in Nederland! Erg jammer dat de vakantie er op zat, maar erg blij dat alles goed gegaan is en dat we zoveel hebben kunnen doen. Om te benoemen wat het hoogtepunt was van de vakantie is heel moeilijk, want dan moet je kiezen tussen een helikoptervlucht boven Manhattan, een boottocht vlakbij Niagara Falls, duiken in Key West, alligators zoeken in de Everglades, de rockshow met Shamu de orka in Seaworld, paardrijden in de bossen van de Great Smokey Mountains, Space Mountain in Disney... en wat allemaal nog meer. Het was een groot avontuur. Bedankt voor het meelezen allemaal!