Monfrague 21-07 t/m 22-07 - Reisverslag uit Plasencia, Spanje van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu Monfrague 21-07 t/m 22-07 - Reisverslag uit Plasencia, Spanje van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu

Monfrague 21-07 t/m 22-07

Door: Wilfried

Blijf op de hoogte en volg Wilfried

22 Juli 2014 | Spanje, Plasencia

Toledo - Monfrague 21-07
De eerste stop na Madrid was het Middeleeuwse stadje Toledo. Dit gehele stadje is intact gebleven sinds de 15e eeuw en je waant je dus in een andere tijd. Althans, als je even al het toerisme, de restaurants, terrasjes en souvenirwinkels wegdenkt. Waar wij uiteraard ook allemaal aan meedoen... maar hoe dan ook bestond het stadje uit volledig intact gebleven oude huisjes, talloze schilderachtige steegjes, mooie kathedralen etc... (het deed mij denken aan Assasins Creed 1). Inmiddels doet de zon ook volop mee aan de vakantie, met mooie temperaturen rond de 30 graden.
Na het verlaten van Toledo stond de auto gelukkig nog op exact dezelfde plaats en zijn we richting het westen gereden. Dit ging verbazingwekkend vlot, binnen 2 uur kwamen we aan bij het plaatsje Plasencia, vlakbij de grens van Portugal. Na een bezoek bij de lokale Lidl kwamen we aan bij camping Monfrague. Camping? Jazeker, voor deze vakantie hadden we als doel gesteld primitief te gaan leven (buiten de Mercedes C klasse dan natuurlijk) dus we besloten de hotels in de steden af te wisselen met campings buiten steden. De ligmatjes die we in Madrid hadden aangeschaft (ruimte in het vliegtuig is beperkt) bleken echter niet heel comfortabel, de eerste rugklachten kwamen spontaan op en al snel verlangden we weer terug naar de Mercedes.

Monfrague 22-07
Camping Monfrague ligt voor de ingang van Nacional Parque de Monfrague, het 'nieuwste' nationaal park van Spanje. We besloten meteen het park in te rijden voor een mooie autoroute, na een stop bij de Lidl voor luchtbedden. Het park draait met name om vogels spotten, het hoogtepunt was een enorme rots waar tientallen gieren omheen cirkelden. Het bergachtige gebied betekende tevens een mooie uitdaging voor de Mercedes, die uiteraard aardig uit de test kwam. de route zat vol met haarspeldbochten. De Mercedes-navigatie gaf voor elke bocht het commentaar: Fast 70 right, Slow 40 left etc... het was net de rally van Spanje. Het nationaal park is niet zo groot en spectaculair als we gewend zijn uit de USA, maar wat wel opviel was de rust: soms zag je tien minuten geen andere auto, elk punt met een mooi uitzicht hadden we voor ons zelf.
Na het park besloten we vanaf het nationaal park naar de la Vera te rijden. Dit stadje bestond uit vele krappe steegjes waar de Mercedes maar net door heen paste. Na het middageten reden we door naar Piornal, dit hoog gelegen stadje was alleen te bereiken met een fantastische route vol haarspeldbochten en uitzichten over de gehele vallei. Na Piornal gingen we terug naar camping Monfrague voor een duik in het zwembad, de avondlunch en het plannen van de volgende dag: op naar Portugal!!!