Sevilla - Madrid - Rotterdam 05-08 t/m 08-08 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu Sevilla - Madrid - Rotterdam 05-08 t/m 08-08 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu

Sevilla - Madrid - Rotterdam 05-08 t/m 08-08

Door: Wilfried

Blijf op de hoogte en volg Wilfried

08 Augustus 2014 | Spanje, Madrid

Sierra Nevada - Sevilla 05-08
Opgelucht omdat de laatste kampeerovernachting er op zat, vertrokken we met de auto richting Sevilla. Het eerste uur ging nog moeizaam door de bergen, maar het tweede en derde uur gingen vloeiend en na het terugbrengen van de cabrio checkten we in hetzelfde hotel in waar we eerder ook al hadden verbleven (waar ze mijn USB-stick nog hadden die ik een week geleden daar had laten liggen). Rond een uur of 8 trokken we de stad in voor een terrasje met tapa's en wijn, en daar hebben we zo'n 4 uur gezeten tot we de laatste gasten waren en terugkeerden naar het hotel.

Sevilla - Madrid 06-08
De woensdag stond in het teken van de terugkeer in Madrid, en we hadden vooraf bedacht dat het leuk zou zijn dit met de trein te doen. We vroegen ons nu af waarom, daar we nog een extra tas gekocht hadden en met zo'n 60 (!) kilo aan bagage rondliepen. De treinreis was goed verzorgd, maar onderweg was er niet veel te zien. Gelukkig kwamen we snel aan in Madrid en konden we inchecken in ons hotel en een relaxte avond in het hotel doorbrengen, om vervolgens te proberen in slaap te vallen en niet te gaan dromen na het zien van de film Inception.

Madrid 07-08
Voor deze dag stond helemaal niets gepland en dat beviel wel op de voorlaatste vakantiedag. We konden rustig starten, met een Starbucks door de stad wandelen richting Hard Rock Cafe en afvragen hoe de rest van de dag in te vullen. Net toen we door de overdekte voedselmarkt San Miquel liepen en het niet meer wisten, kwamen we een stand tegen waar tickets werden verkocht voor Flamenco-concerten. Deze bleken nog beschikbaar voor de avond, en na het diner en terugkeer bij het hotel liepen we via Puerta del Sol richting de locatie van het concert. In een vrij krappe kroeg werden we naar onze plaatsen gewezen met goed uitzicht op het vrij krappe podium. Op dit podium verschenen achtereenvolgens 2 gitaristen, 3 zangers en 4 dansers/danseressen. Terwijl wij ondertussen genoten van de prima cocktails, vond er op het podium (ondanks de beperkte ruimte) een wervelende show plaats waarin alle facetten van Flamenco werden getoond. De gitaristen waren behoorlijk technisch en haalden alles uit hun akoestische gitaren (zonder plectrum), de zangers haalden de hoogste noten ondanks dat ze op krukken zaten en de dansers/danseressen lieten ieder op hun eigen manier zien hoe de Flamenco gedanst moet worden, inclusief veel stampen met de voeten op de vloer en behoorlijk explosieve bewegingen (don't try this at home). De Flamenco is een puur Spaanse traditie en gelukkig hebben wij deze op de voorlaatste avond nog mogen aanschouwen.

Warner Brothers Park, Madrid 08-08
Het doel was om de vakantie met een hoogtepunt te eindigen, en in het Warner Brothers Park waren genoeg hoge punten te vinden. Het park was te bereiken met metro en bus, en na een reis van een uur kwamen we aan bij het park dat onderverdeeld is in 5 onderdelen: Movie World, Hollywood Boulevard, Superheroes, The Old West en Cartoon Village. De dag begon met een 3D-film van Wile E. Coyote en Roadrunner, vervolgens een Scooby Doo musical (niet te volgen in het Spaans) en toen was het tijd voor de 1e rollercoaster: Stunt Fall, en de naam zegt genoeg. Een stukje verder was de Batman rollercoaster, en hierna had de maag toch even rust nodig dus de Superman rollercoaster stelden we nog even uit. In the old West begonnen we met een Splash waar je behooooorlijk nat van werd. Toen we net begonnen met opdrogen, kon je vanaf een brug naar de attractie waar je uiteraard weer nat van werd. We liepen verder en voor we het wisten liepen we de tweede Splash attractie in en het duurde lang voordat we weer droog waren.
In Hollywood begon om 16.30 de spectaculaire Police Academy show. Bandieten scheurden rond op quads, motors, vrachtwagens (zonder trailer) en gepantserde wagens. De politie achtervolgde met politiewagens (op 2 wielen), golfkarretjes en zelfs een politie-monstertruck. Ook al was het verhaal moeilijk te volgen(want Spaans), het draaide om de stunts en die waren spectaculair. Na de show liepen we weer langs de Superman en dit maal konden we er niet omheen. De Superman rollercoaster oogde behoorlijk imposant maar we verzamelden onze moed en gingen in de rij staan(die overigens in heel het park minimaal waren). Na de heeeele lange klim naar boven konden we alleen maar schreeuwen en de rest van de rollercoaster was een lange adrenalinekick met loopings en corkscrews. Na dit absolute hoogtepunt hadden we erg veel lol in de botsautotjes en zijn we gaan in eten in the 'Gotham City Grill'. We hebben Batman ontmoet die aan kwam rijden in zijn Batmobiel en zijn op weg gegaan naar de laatste rollercoasters, met o.a. een grote houten rollercoaster waar je alle kanten in op geschud werd, en de Tom & Jerry Rollercoaster. Het voelde deze laatste dag alsof we weer in Amerika waren, en dit vierden we met een hotdog, terwijl het einde naderde. Helaas moesten we het afsluitende programma met o.a. alle Looney Tunes en Superhoes aan ons voorbij laten gaan omdat de bus al om 23.00 zou vertrekken. We besloten op tijd richting bus te lopen en dit bleek een goede zet: we hadden de laatste staanplekken in de bus en hij reed al om 22.55 weg.
Eenmaal in Madrid teruggekeerd leek het een geschikt moment om te proosten en terug te blikken op een heerlijke vakantie. Het absolute hoogtepunt was deze vakantie de tweede week, met achtereenvolgens het Spaanse leven op zijn best in Sevilla, de aapjes in Gibraltar, de walvissen in Tarifa en de dagtrip naar Marokko. We keren weer terug naar de beste uitzicht van heel de vakantie, namelijk vanuit ons eigen appartement in Rotterdam. Bedankt voor het lezen, adios!!!