Sevilla 28-07 t/m 30-07 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu Sevilla 28-07 t/m 30-07 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu

Sevilla 28-07 t/m 30-07

Door: Wilfried

Blijf op de hoogte en volg Wilfried

30 Juli 2014 | Spanje, Sevilla

Fuseta - Sevilla 28-07
Om 10.00 moesten we al in Sevilla zijn om de auto terug te brengen, dit betekende dat de wekker al om 6.30 af ging. Meteen uit bed gegaan, de tent afgebouwd en ingepakt, snel de auto in en weg van deze camping, snel Portugal uit. Om 9.15 getankt in Sevilla, nog snel de auto opgeruimd, doorgereden naar het hotel en om 9.35 ingecheckt en alle koffers in de kamer gezet (ok, laten zetten), om 9.45 de verkeerde ingang op het treinstation ingereden, snel weer er uit gereden en om het treinstation om 9.55 de Sixt-ingang ingereden, auto geparkeerd en sleutels overhandigd. In the nick of time!!! Auto was in orde (op krasjes op de spiegel na, maar dat is normaal in Spanje) en we konden opgelucht na deze voltooide ochtendetappe naar het hotel terug wandelen.

De rest van de dag werd bestempeld als rustdag en het bleek dat we die nodig hadden ook: van 13.00 t/m 17.00 geslapen, vervolgens Formule 1 gekeken, in de straat wat gegeten en in het hotel een film gekeken en vervolgens weer van 23.00 t/m 8.00 geslapen.

Sevilla 29/07
Vamos!!! En of het scheelde: we waren deze vakantie nog niet zo uitgerust geweest en waren klaar voor Sevilla. We begonnen de dag met een koffie in een leuk restaurantje, en liepen verder richting het centrum. Per stap die we zetten werd de stad leuker: het ene straatje was nog leuker dan de andere of had nog leukere tapas-bars dan de vorige. Bovendien was de sfeer top: het voelde niet als een stad aan, er heerste een hele relaxte Spaanse sfeer. Veel leuker dan Madrid!
Een van de hoogtepunten van de stad is de kathedraal, deze zijn we dus als eerste gaan bezoeken, en was behoorlijk groot en indrukwekkend. De bouwers van de kathedraal een paar eeuwen geleden wilde dat toekomstige generaties zouden denken dat de bouwers 'mad' waren om zo'n grote kathedraal te bouwen. Na de kathedraal hebben we een Starbucks gehaald (voor het eerst deze vakantie!!!) en zijn we via een fontijn doorgelopen naar Alcazar: een paleis van vroegere Spaanse koningen, met hele mooie binnentuinen.

Sevilla wordt genoemd in de Lonely Planet als de stad met de beste tapas van heel Spanje. Vervolgens geeft de Lonely Planet een aantal Top Choices aan als tips en daar zijn wij ook gaan eten: Vinerio del Telmo. Het eten was inderdaad top, alleen zaten we al snel vol want het liefst hadden we alle tapas uitgeprobeerd.

Na het eten even terug naar het hotel, om daarna de stad in de avondsfeer mee te maken. In de avond komt Sevilla nog beter uit de verf, met de prachtig verlichte gebouwen en de talloze terrasjes in schilderachtige settings. Go Sevilla!

Gibraltar 30/07
Helaas: daar ging de wekker weer, geen kans op uitslapen. De nieuwe auto stond al vanaf 10.00 op ons te wachten, en dit keer wilden we niet te laat zijn (ook al viel dit in ons voordeel uit de vorige keer). Ditmaal stond er voor ons een mooie Opel klaar. Oh wacht, niet zo maar een Opel, maar een Opel Cascada, een cabrio! Snel met de auto naar het hotel gereden om de spullen in te laden en uit te checken, en vervolgens snel de stad uit. Eerste tussenstop: Jerez de la Frontera, dit is een testcircuit voor Formule 1(ooit een racecircuit, Schumacher probeerde hier wereldkampioen te worden door Villeneuve te rammen) en daar wilde ik graag een kijkje nemen, wat helaas niet mocht van de strenge Spaanse security guard. Maar goed we hadden een ander doel: Het dak eraf! Na wat schuiven met koffers ging inderdaad het dak eraf en met onze handen in de lucht en haren alle kanten op, reden we verder richting de kust.

Als ons vooraf was verteld dat de volgende bestemming een grote rots vol met apen in Zuid-Spanje op Brits grondgebied zou zijn, had ik hard gelachen. Maar dit was echt zo! Volgens Lonely Planet is Gibraltar gewoon Portsmouth maar dan 500 miles naar beneden verschoven. Om er te komen moesten we door een grenscontrole, overal reden auto's met landcode GBZ en er was volop fish & chips in de aanbieding. We verwachtten vervolgens een rondje om de Gibraltar Rock te rijden en met verrekijker de enige aapjes in het wild in Europa te kunnen zien, maar het liep anders. Je kon met kabelbaan omhoog, maar wij wilden liever met de auto... hier krijgen we spijt van: we moesten soms hellingen beklimmen van 20% en tegelijkertijd rechts de vangrail ontwijken en links alle tourbussen en uitstappende toeristen. Dit werd behoorlijk stressvol en we hebben zo snel mogelijk de auto geparkeerd en zijn te voet verder gegaan. Eerste attractie was een grot en die was best aardig maar de echte attractie was een kilometer verder: Ape's Den. Dit is een bekende plek waar de apen graag komen, en er liepen er zo'n 20 rond, waaronder een paar baby-aapjes. Hier stond het uiteraard ook vol met toeristen maar daar zijn de aapjes al volledig aan gewend. De aapjes klommen op busjes, hadden onderling ruzie en lieten zich massaal fotograferen. Na het aapjes kijken begon de tocht terug naar de voet van de rots en gelukkig konden we zonder schade een camping opzoeken vlakbij Tarifa, onze volgende bestemming.