Hola Madrid 19-07 t/m 21-07 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu Hola Madrid 19-07 t/m 21-07 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Wilfried Bijl - WaarBenJij.nu

Hola Madrid 19-07 t/m 21-07

Door: Wilfried

Blijf op de hoogte en volg Wilfried

21 Juli 2014 | Spanje, Madrid

Rotterdam - Madrid 19-07
Welkom op onze reisblog van onze tweede reis: na vorig jaar de complete oostkust van de Verenigde Staten afgereisd te hebben, is het dit jaar de beurt aan Spanje en Portugal om ontdekt te worden. Het ontdekken begon op het belachelijke tijdstip van half 4 s'ochtends op zaterdag 19-07. Nu vergeet ik al bijna te vertellen dat het eerste hachelijke moment de dag ervoor al had plaatsgevonden: Ik bleek helaas de code van mijn koffer te zijn vergeten. Helaas had ik de koffer al dichtgedaan. Aangezien er 1000 mogelijkheden zijn, kon ik dus aan de slag. Ik besloot te beginnen bij 100 want ik kon me niet herinneren dat mijn code met een 0 begon. Toen ik uiteindelijk bij 999 was en blaren op mijn duimen had, besefte ik dat mijn code echt met een 0 begon en kreeg ik hem gelukkig weer open. Het tweede hachelijke moment vond plaats toen we net wegreden uit Rhoon: Maureen bleek haar mobiel te zijn vergeten (het was nog vroeg) en na een extra tussenstop in Rotterdam vervolgde de reis naar Eindhoven.

Na een prima lift van Jeroen (bedankt nog!) kwamen we ruim op tijd aan voor de vlucht, die vervolgens vlekkeloos verliep en voor we het wisten stonden we in Madrid. De lange broek kon gewoon aanblijven: de teller gaf een schamele 21 graden! Met de metro waren we al snel in het centrum waar ons hotel stond, en na het inchecken kon de ontdekkingsreis beginnen. Aangezien het in Spanje gebruikelijk is om s'middags warm te eten en ik eigenlijk altijd wel honger heb, besloten we een visrestaurant in te gaan en een dienblad met drie verdiepingen vol met vis te bestellen. De garnalen gingen er goed in, de krabben en oesters hadden we iets meer moeite mee. Na het middagdiner zijn we wat gaan winkelen, hebben we Plaza del Sol bezocht (op dit plein viert Real Madrid haar kampioenschappen), een drankje gedronken op een dakterras en weer verder gewinkeld.

Plotseling stuitten we op een groep mensen achter hekken die duidelijk stonden te wachten op iets of iemand, en nieuwsgierig als we zijn, zijn er natuurlijk gewoon bij gaan staan. Het bleek uiteindelijk dat we wachtten op een grote stoet die uit de katholieke kerk zou verschijnen om richting Plaza del Sol te lopen. Hoogtepunt van deze stoet was een groot beeld van Maria op een platform van 3 bij 4 meter die door tientallen mensen werd gedragen. Na deze indrukwekkende vertoning werd de zoektocht naar de Jack & Jones eindelijk volbracht, en was het tijd voor de avondlunch (huh?) en na wat prima broodjes was het einde van dag 1 aangebroken.

Madrid 20-07
Dag 2 van de vakantie startte met een prima ontbijt (met espresso, ondanks dat ik 3 keer om koffie vroeg) was het tijd voor een rondleiding door Santiago Bernabeu, het stadion van Real Madrid. Het eerste uitzicht vanaf de vierde ring was verbluffend, en het moet erg bijzonder zijn om een wedstrijd bij te wonen in dit stadion. Vervolgens begon de tour door de prijzenkast, die vrij lang duurde omdat ze vrij veel prijzen hebben gewonnen. Hier stonden veel grote I-pad-apparaten waarop de hele historie te bekijken is, waaronder het team met alle Nederlanders(van Nistelrooij, Robben, Sneijder, vd Vaart, Huntelaar en ene Royston Drenthe), het team met alle sterren(Beckham, Zidane, Figo, Ronaldo, Raul etc). Op grote schermen waren historische goals te zien zoals de CL-finale goal van Zidane uit 2002. De 10 CL-bekers stonden op een rij gepresenteerd, inclusief dus La Decima (de tiende, pas gewonnen in mei dit jaar). Ook kon je op de foto met je favoriete speler, Christiano Ronaldo mocht dus met mij op de foto en was daar uiteraard erg blij mee. De tour vervolgde door de kleedkamers, vervolgens liep je door de gangen het veld op en stond je midden in het gigantische stadion. Via de kleedkamer van de tegenstander kwam je in de persconferentiezaal, en de tour eindigde uiteraard in de fanshop.

Na deze tour was het tijd voor het middagdiner (huh?) en na een Amerikaanse hamburger en uno cerveza zijn we terug de metro ingestapt voor nogmaals wat gewinkel. Na het winkelen even terug naar het hotel, en vervolgens weer verder op stap richting Palacio Real: het lokale paleis. Naast dit paleis stond de Rooms-katholieke kathedraal, hier hebben de avondmis bijgewoond, die natuurlijk moeilijk te volgen was in het Spaans maar desondanks erg indrukwekkend was. Na de dienst hebben we wat broodjes gehaald bij de lokale super en zijn we terug naar het hotel gegaan. In het hotel begonnen de volgende hachelijke momenten: we kwamen er achter dat we op onze TomTom geen Spanje hadden staan! Meteen hebben we allerlei hulplijnen ingeschakeld en nieuwe navigatieprogramma's gedownload. Downloaden op de wifi gaat niet zo snel, en we zijn dus gaan slapen in de hoop dat er s'ochtends wel iets binnen zou zijn.

Madrid 21-07
Het downloaden was gelukkig voltooid en we konden gewapend op het pad. Het doel: een auto scoren! We hadden vooraf al een auto gereserveerd, en omdat ik gekozen had voor een BMW serie 1 of een Mercedes class A, was ik erg benieuwd wat ons te wachten stond. Toen we de Sixt eindelijk hadden gevonden, opende de receptioniste met de volgende tekst: 'We had your car.... but we don't have it anymore!' De schrik zat er meteen goed in. De receptioniste zocht nog eens goed, en nog een keer, en vervolgde met de tekst: 'We do have a Mercedes class C, and you can have it for free!' We hoefden dus niet extra te betalen voor de duurdere auto. Uiteraard hebben wij niet meer tegen gestribbeld en namen de sleutels braaf in ontvangst. Met deze dure auto vervolgens netjes de parkeergarage uitrijden en over de Gran Via door het drukke Madrid naar ons hotel te rijden, was een flinke uitdaging. Bij het hotel aangekomen, werkten de hotelpasjes niet meer, waren we te laat voor check-out time, werkte een van de liften niet, moesten we de auto verplaatsen voor een bus... uiteindelijk kwam ook dit allemaal goed en waren we binnen een mum van tijd Madrid uit. Next stop: Toledo!!